Oferta iQHotel:

900 - 1700

900 - 1700

900 - 1700

900 - 1700

900 - 1700

Nieczynne

Nieczynne

Godziny otwarcia:

Poniedziałek:

Wtorek: 

Środa:

Czwartek:

Piątek:

Sobota:

Niedziela:

ul. Spyrkówka 7A

34-500 Zakopane

E-mail: biuro@iqhotel.pl

Tel: +48 507 507 5

Polub nas na Facebooku

Wszystkie prawa zastrzeżone IQHotel

13 lutego 2019
Social Media

 

 

 

Nie ma Cię w internecie - nie istniejesz

 

Media Społecznościowe opanowały cały świat. Tam, gdzie te najpopularniejsze serwisy nie są dostępne, powstały ich zamienniki. To doskonale świadczy o tym, jak wielką rolę w komunikacji odegrały serwisy takie jak Facebook, Instagram czy Twitter.

Od początku powstania internetu użytkownicy szukali kontaktu z innymi ludźmi - media społecznościowe rozprzestrzeniły się na cały świat, dzięki czemu teraz możemy kontaktować się z kimś znajdującym się tysiące kilometrów od nas.


 

Nie masz Facebook’a? A może Instagram’a? - Też nie? To co Ty w ogóle masz?

Szukając obiektu noclegowego często jego nazwa kończy się na dopisku “facebook”. Dlaczego?

Potencjalny Gość, widząc profil Twojego obiektu na Facebook’u, czuje się bezpieczniejszy – w końcu jest to miejsce pełne ludzi, a potencjalne oszustwa pozostawią po sobie ślad w postaci postów lub negatywnych opinii. Portal ten jest również miejscem, gdzie użytkownik szuka dodatkowych informacji - może jakieś nowe zdjęcia obiektu, których nie było na innych portalach noclegowych?

O! Dzisiaj obiekt w swoim poście wychwala pyszną kawę, którą przygotował dla niego barista w restauracji znajdującej się w budynku, umieszczając jej zdjęcie na tle przepięknego krajobrazu. Tutaj kolejny post, tym razem zapraszający na ciekawe wydarzenie, które organizowane jest w obiekcie. Tu zaś informacja o ofercie Last Minute, której nie ma nigdzie indziej.

Takich rzeczy szuka na Facebook’u użytkownik. A im starszy profil i im bardziej aktywny, tym bardziej jest wiarygodny. Im więcej komentarzy i opinii autentycznych osób, tym bardziej budzi zaufanie i sympatię.


 

Instagram

Instagram to przede wszystkim ładne zdjęcia i krótkie, chwytliwe hasła. Niech Twój profil na tym portalu okraszony będzie pięknymi, przykuwającymi oko zdjęciami. Omijaj używania stockowych zdjęć, omijaj dodawanie mnóstwa emotikonek i niepotrzebnych podpisów, a przede wszystkim omijaj zdjęć słabej jakości.

Niech Twoje zdjęcie oddaje moment – czy to piękny wschód słońca widziany z okna jednego z Twoich pokoi czy poranne śniadanie, które serwujecie swoim gościom. Nawet jeśli nie jesteś mistrzem fotografii, filtry, które możesz nałożyć na zdjęcie, sporo naprawią. Teraz tylko krótki i ciekawy opis oraz kilka hasztagów odnoszących się do zdjęcia.


 


 

Social Media to potężne narzędzie w Twoich rękach

Jak już zapewne zauważyłeś, Social Media to nie tylko dzielenie się sobą, swoimi myślami i przeżyciami z innymi, ale również idealne źródło pozyskiwania klientów. Wystarczy umiejętnie je wykorzystać, a po pewnym czasie Twoje posty docierać będą do tysięcy osób, a Ty sam nie będziesz mógł opędzić się od wiadomości przychodzących od Twoich potencjalnych Klientów.


 


 

Nie wszystko naraz

Na początku zdecyduj, jaki charakter chcesz nadać swojemu obiektowi w Mediach Społecznościowych. Ma to być profil z humorem i żartami sytuacyjnymi czy też prowadzony bardzo merytorycznie i zawierający wyłącznie neutralnie nacechowane zwroty?

Wybierz mądrze - gdy już wyrobisz pewną opinię i charakter swojego profilu, odbieganie od jego normy będzie co najmniej... dziwne.


 

Jak wybrać?

Już spieszymy z pomocą.

Niech charakter profilu nawiązuje do nazwy Twojego obiektu, jego rodzaju i wystroju. Do “Szałasu u Zbyszka”, urządzonego w iście ludowym stylu nie będzie pasował profil prowadzony czysto merytorycznie, zaś do hotelu “Belvedere” adekwatne będą wyłącznie neutralne posty. Oczywiście można eksperymentować, ale z umiarem. Nic na siłę.


 

Błędy

Często popełniany błąd podczas prowadzenia profilu obiektu noclegowego w mediach społecznościowych - umieszczanie “na tablicy” cudzych zdjęć, bez zgody ich właściciela. Jeśli już tak spodobało Ci się to zdjęcie, po prostu udostępnij post – ale nie rób tego zbyt często.

Kolejny błąd to nieadekwatne zdjęcia. Skoro Twój obiekt znajduje się w górach, dlaczego wrzucasz zdjęcia morza? Lub też inaczej - skoro Twój Hotel położony jest w Polsce, dlaczego umieszczasz zdjęcia innego kraju? Wiemy, może o tej porze roku jest tam pięknie - ale masz reklamować swoją okolicę i zachęcać do przyjazdu do Ciebie jak największą ilość osób, a nie promować inne regiony.

Unikaj również powtarzania tego samego. Nie pozwól, aby każdy Twój post wyglądał tak samo. Jeśli każdy z nich będzie niemal identyczny do poprzedniego, a zmienisz w nim jedynie cyferki lub daty, po pewnym czasie stali obserwujący zignorują je.

Nie spamuj – to najgorsze, co możesz zrobić. Nie umieszczaj postów codziennie, a tym bardziej nie rób tego kilka razy dziennie. To irytuje użytkownika, który przeglądając aktualności co drugi post widzi Twoje zdjęcia. Wtedy wystarczy jedno kliknięcie, a Twoje posty już nie będą go dręczyć. Tego chyba nie chcesz, prawda?


 

Rozwiązanie

Jeżeli sprawa z Social Media wydaje Ci się zbyt zagmatwana i czasochłonna, pora zlecić to Nam. Zadbamy o to, aby Twoja marka zyskała formę w mediach społecznościowych i zaciekawiała swoją ofertą, jednocześnie nie przytłaczając użytkowników ilością informacji.

 

Autor: Weronika